دسته‌بندی نشده

بررسی رابطه بین سبک‌های تفکر مدیران و پذیرش تغییر کارکنان در مدارس متوسطه شهرستان جلفا – دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :    مطالعه ارتباط بین سبک‌های تفکر مدیران و پذیرش تغییر کارکنان در مدارس متوسطه شهرستان جلفا 

تکه ای از متن پایان نامه :

– جابجایی یا تعویض برنامه.

۲- ۱۸- ۶٫ مدل فرآیند گسترش‌یافته

در این مدل که نوع تکامل‌یافته مدل لوین می باشد، تغییر برنامه‌ریزی‌شده از دید مدیریت عالی موردتوجه واقع‌شده می باشد. در این توجه، مدیریت عالی سازمان می‌پذیرد که نیروها و روندهای فراوانی تغییر را به سازمان تحمیل می‌کنند و موضوع تغییر مربوط به فرآیندهای متداول حل مشکلات و تصمیم‌گیری سازمان می باشد. به‌طورمعمول، مدیریت عالی سازمان اهداف خود از تغییر را بیان می‌کند، راهکارهای موجود مطالعه، ارزیابی و یکی از آن‌ها انتخاب می‌شوند. ممکن می باشد سازمان در ابتدای فرآیند، نیازمند همکاری یک فرد به‌عنوان «عامل تغییر» به‌مقصود پذیرفتن مسئولیت اقدامات مربوط به تغییر باشد، که می‌تواند از اعضای سازمان باشد و یا تحت عنوان مشاور یا حتی عضو دعوت‌شده از خارج سازمان، اما عضو ستاد تغییر باشد. مراحل مدل فرایند گسترش‌یافته را در نمودار زیر می‌توان مشاهده کرد (مورهد و گریفین، ۱۳۸۶، ص ۵۴۸):

۲- ۱۸- ۷٫ الگوی سه سطحی تغییر

کنتر (۱۹۹۲) برای بررسی پدیده تغییر در سازمان، الگویی را ارائه می‌دهند که نظریه‌های روابط سازمان و محیط، ساختار اجتماعی سازمان و قدرت و سیاست در سازمان را باهم ترکیب می‌کند. بر اساس این الگو، سازمان مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست و زمانی که این فعالیت‌ها تغییر کنند، سازمان نیز تغییر می‌کند. الگو سه سطحی، تغییر را در سطوح تحلیل محیطی، سازمانی و فردی، موردبررسی قرار می‌دهد (نظرپوری،۱۳۸۷):

  بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پاکدشت - پایان نامه کارشناسی ارشد

  1. در سطح محیطی، نیروهای کلان تکاملی برای تغییر مطرح می‌شوند. این نیروها از طریق روابط جدید سازمان و محیط شکل می‌گیرند. یعنی بر اساس تئوری بوم‌شناسی جمعیت سازمانی، تغییر در جمعیت‌های سازمانی که برای منابع کمیاب باهم رقابت می‌کنند، روابط جدید سازمان و محیط را شکل می‌دهد و سازمان‌ها برای کاهش وابستگی خود به محیط (نظریه وابستگی به منبع) و بقا در محیط (اصل بقای اصلح داروین)، در رشته فعالیت‌های خود، تغییرات اساسی ایجاد می‌کنند (شکل گیری-گزینش-بقا).
  2. مرحله تثبیت و تأکید بر تغییر می باشد.
  3. ارزیابی برنامه‌های مربوط به فرآیند تغییر.
  4. پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های تغییر می باشد (رحیمی، ۱۳۸۴).

[۱]- Morhed & griffin

[۲]- Kanter

[۳]- Levels of Analysis

[۴]- Darwin

 

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 

  •  سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های مقطع ارشد می باشد برای جستجو در بقیه پایان نامه ها می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در سایت جستجو نمایید:

     
    Widget not in any sidebars