دسته‌بندی نشده

بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پاکدشت – پایان نامه کارشناسی ارشد

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه ارتباط سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پاکدشت

تکه ای از متن پایان نامه :

۲-۹-۴-۵-۹- تکالیف متناسب با سطح توانایی فراگیر

سطح تکالیف و مسائل درسی بایستی متناسب با سطح توانایی یادگیرنده باشد. به طوری که از عهده ی انجام آن بر آید.تکالیف کلاسی بایستی نه خیلی آسان و نه خیلی دشوار باشد. اما در حالت منطقی توصیه می گردد که معلم براساس استعداد دو سطح توان فراگیران به ارائه ی تکلیف بپردازد. اگر تکلیف متناسب با سطح توانائی شاگرد باشد، موجب موفقیت او می گردد. موفقیت، اشتیاق برای موفقیت بیشتر را سبب می گردد. این مساله به نوبه ی خود، موفقیت را به دنبال دارد.( سالوین ، ۲۰۰۶ ).

 

۲-۹-۴-۵-۱۰- بهره گیری از مشوق های درونی و بیرونی

بعضی فعالیت ها به خودی خود برای فراگیر جالب هستند و اشتیاق به یادگیری را در او به وجودمی آید و فرد به اختیار خود یادگیری را دنبال می کند. البته معلمان در کلاس بایستی طوری اقدام نمایند که شاگردان براساس علاقه و تمایل درونی به پیگیری فعالیتهای یادگیری بپردازند. ضمن اینکه تشویق ها و محرکهای بیرونی مثل جایزه ها و … در یادگیری بی تأثیر نیست. اما در نظر داشتن محرک‌های درونی به عنوان اصل سوق دهنده ی فعالیتهای یادگیری، بایستی بصورت جدی تر مد نظر معلمان قرارگیرد.

۲-۱۰- عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

یکی از عاملهای بسیار مهم در تکوین شخصیت نوجوان و جوان مدرسه می باشد. مدرسه بعد از خانواده مهمترین تأثیر را در فرایند اجتماعی کردن نوجوان به عهده دارد. مدرسه از طریق آموزش مهارتهای علمی و فنی و فراهم آوردن زمینه همکاری گروهی و مسئولیت پذیری نوجوان و جوان موجبات رشد همه جانبه و متعادل شخصیت آنان را فراهم می سازد. گرچه مدارس وقت خود را صرف ایجاد آمادگی در نوجوانان و جوانان به مقصود کسب مدارج عالی تحصیل می کنند با وجود این بسیاری از نوجوانان بدون دریافت مدارج عالیه مستقیماً به زندگی وارد شده و زیرا فاقد آمادگی لازم وقتی نوجوان بر این باور باشد که هیچ کدام از فعالیتهای وی تغییری در موقعیت ایجاد نمی کند. یا اینکه وی به اندازه کافی با هوش نیست. و یا اینکه تکالیف تعیین شده برای او دشوار می باشد. و یا اینکه معلم او را دوست ندارند در آینده نیز برای خود انتظار شکست دارد و کسانیکه شکست را به صورت متوالی تجربه کنند. ممکن می باشد که به این باور برسند که شکست آنان در هر فعالیتی حتمی و غیرقابل اجتناب می باشد. چنین افرادی دچار درماندگی آموخته شده می شوند. نظری که احتمال دارد زمینه های شکست بیشتری را

  بررسی رابطه بین اضطراب رایانه ای و شکاف دیجیتالی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری - پایان نامه کارشناسی ارشد

 مطالعه ارتباط سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پاکدشت

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد: مطالعه ارتباط سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پاکدشت