اردیبهشت 8, 1403

اولین مرکز فروش لوله کاروگیت در تبریز

محلول سیانید در خاک هایی که حاوی طلا یا نقره هستند اسپری شده و مواد معدنی را به یک ترکیب شیمیایی فروش لوله کاروگیت تبدیل می کند. اتصالات قالبی چرخشی (Rotationally Molded) و کوپلینگ­ها: ترکیبات به کار رفته در ساخت اتصالات قالب بادی و کوپلینگ­ها باید پلی اتیلن خالص با مشخصات مقتضی در D3350 و طبقه­بندی سلولی 213320C یا 213320E باشند، به جز این که مقدار کربن سیاه نباید از 4 درصد تجاوز کند. لوله و اتصالات ساخته شده به روش قالب گیری دمشی (Blow-Molded) : لوله و اتصالات باید از ترکیب پلاستیک پلی اتیلن خالص با مشخصات مقتضی در D3350 و طبقه بندی سلولی 435400C یا 435400E باشند، به جز این که مقدار کربن سیاه (Carbon Black)نباید از 4 درصد تجاوز کند. دستگاههای مدرن و بهروز , قالبهای اختصاصی و منحصر بفرد و همچنین امکان قرار گیری نوار محافظ بر روی کوپلر این لولهها گواه این موضوع است. همچنین در لایه ی زیرین نباید خاک بصورت توده ای و یا کلوخه وجود داشته باشد زیرا منجر به ایجاد بار نقطه ای می شود. برای قرار دادن این افزایش ضخامت لایه زیرین در ترانشه و دستیابی به سطح تراز و شیب مورد نظر در خط لوله ممکن است نیاز شود که ترانشه با عمق بیشتری حفر شود. ​

 

چرا که در ساخت دیوارهی چاهها، منهول پلی اتیلنی، ساخت گندانبار و همچنین لوله های زیرین موارد پلسازی مورد استفاده قرار میگیرند. مهمترین موارد کاربرد لولههای زهکش در زمینهای کشاورزی خارج کردن آب اضافه حاصل از آبیاری یا بارندگی است. با توجه به آنکه از لولههای کاروگیت دار جهت تولید و ساخت لوله پلی اتیلن زهکش استفاده میشود، سایزهای آن دقیقا مطابق بر سایز لولههای اصلی بوده و از سایز 110 میلیمتر تا 4100 میلیمتر در کارخانه ناب زیست تولید می گردد. م تولیدی شرکت ناب زیست در لینک کاتالوگها برای دانلود و مطالعه قرار داده شده است. D2321 استانداد نصب لولۀ ترموپلاستیک برای فاضلاب­ها و دیگر کاربردهای جریان ثقلی. از آنجایی که جدار داخلی این لوله بسیار صاف و بدون خلل و فرج است، جریان مایع در آن به راحتی صورت میگیرد. بدین صورت که جریان انتقال سیالات در داخل لوله فقط به حالت ثقلی میباشد و فشار بالای 1.5 بار داخلی را تحمل نمیکند. به صورت طبیعی نیز امکان پذیر می باشد ، اما سیستم های پیاده شده برای زهکشی سبب تسریع این عمل خواهند شد و زمین را برای کشاورزی با سرعت بالاتری مهیا خواهند کرد.

 

این دستگاه میتواند با نازل های مختلف برای میله های جوش با قطر ۱۰تا تقریبا ۲۵میلیمتر تجهیز شود . میله جوش نرم شده در طول مربوطه و لازم از نازل اکستروژن دستگاه جوش جدا شده و در محل اتصال جوشی قرار داده میشود. توصیه می شود هنگام سوار کردن کوپلر یک ورقه ی پلاستیکی یا چوبی در زیر اتصال قرار داده شود. مواد اولیه در هنگام ورود به کارخانه، توسط مسئول کنترل کیفیت نمونه برداری شده، ارزیابی و تطابق مشخصات مورد درخواست با محموله ی ارسالی بر اساس مشخصات مندرج در برگه ی مشخصات کالا و بارنامه صورت می گیرد. مواد اولیه ی مورداستفاده درفرآیند تولید، توسط کارکنان در یک تیم عملیاتی به عنوان تولید-تضمین کیفیت و خرید، بر اساس مشخصات فنی مواد اولیه، معیارهای مورد نیاز استانداردهای محصول، قابل اطمینان بودن تامین کننده و آزمون های کنترل کیفیت مواد اولیه و محصول تهیه شده از آن، تایید می گردد. 31/5 KN/M2 باشد , نوع و کیفیت اتصالات مورد نیاز برای لولهها الزاما میبایست مطابق با معیارهای فنی ارائه شده دراستانداردهای DIN16961-2, EN13476, ASTM-849 باشد , سطوح داخلی و خارجی لوله و اتصالات باید صاف و تمیز بوده و نباید هیچ گونه شیار و تاول و سوراخ و یا هر گونه ناهمگونی دیگری در آن مشاهده گردد , لایه صاف داخلی لوله های کاروگیت درخواستی باید از ضخامت لازم جهت امکان استفاده از سیستم تحت فشار شستشوی لوله (Water Jet) برخوردار و داخل لوله ها کاملا صاف و دارای پوشش رنگ روشن باشد , مواد اولیه مصرفی برای لایه های خارجی و داخلی مطابق با مفاد استاندارد ISIRI7174 باشد.

قبلا از از انواع اتصالات دیگر با نوع نصب های غیر حرفه ای استفاده می شد مثلا از اتصالات لوله های پی وی سی با سایز بزرگتر یا کوچکتر از سایز لوله و یا روش های دیگر که اصلا منطقی و حرفه ای نبود. تجهیزات کاروگیت فاضلابی سایز 125 و 160 در جمع آوری و انتقال جریانات فاضلابی واحدهای مسکونی و مجتمعهای محدود اداری – تجاری کاربرد دارند. لوله کاروگیت 600 با قطر داخلی و 708 میلیمتر قطر بیرونی به صورت شاخه های 6 متری و در صورت سفارش 12 متری با مقاومت های مکانیکی 16 ، 31.5 و 64 کیلونیوتن که هرکدام مصرف خاصی به لحاظ نوع سطح خاک فشار بار سطحی و زیر سطحی دارند به صورت اتصال سرخود ( کوپلر و واشر ) تولید و عرضه می گردد. لوله دوجداره کاروگیت ۱۰۰۰ میلیمتر : برای شبکههای فاضلاب اصلی و دیواره چاهها و منهولهای دوجداره و انتقال آب بصورت ثقلی کاربرد دارند. برای حصول اطمینان از آببندی مناسب باید دقت کافی به تمیز بودن واشر و کوپلر اعمال شود. مواد مستعمل تمیز حاصل از محصولات لوله و اتصالات یک سازنده می­تواند توسط همان سازنده به کار گرفته شود، به شرط آن که مواد دارای الزامات ذکر شده در بخش 5.1 یا 5.2 و قابل استفاده در بخش مورد نظر باشند و لوله یا اتصالات تولیدی با الزامات این استاندارد همخوانی داشته باشد.

مقاله دیگر :   بهترین قالب های شخصی وردپرسی

 

قسمت نر و مادگی قبل از روانکاری باید برای حصول اطمینان از آب بندی کامل، تمیز شوند. ، این عمل از حدود ۲۰۰۰ سال قبل مرسوم بوده است. باید قبل از خاکریزی از زیر لوله خارج گردند. مواد مورد استفاده در خاکریزی ترانشه برای لوله های پلی اتیلن لازم نیست از یک گرید خاص باشد و امکان استفاده از مواد حفاری شده که برای یک تراکم معمولی مناسب می باشد وجود دارد. فرآیند اکستروژن پیوسته برای تولید این نوع لوله ها استفاده می شود. سازه هر دو نوع این لوله ها، دوجداره محسوب می شود. هر کدام از لوله های کاروگیت دارای مشخصات ویژه ایی هستند. در این صورت زیر جاده ها می توان از این سایز لوله استفاده نمود و قالب بندی و بتن ریزی زیر جاده های آسفالته را از عملیات عمرانی حذف نمود. در صورت عدم مراقبت لازم شکل کاروگیتی لوله باعث کشیده شدن مواد ترانشه به داخل کوپلر خواهد شد. باید توجه داشت برای لوله با اتصال سر خود (ساکت و اسپیگوت) به منظور جلوگیری از عدم تعادل پشته یا آسیب به اتصالات، در هنگام چینش جهت لوله ها به صورت یک در میان عوض گردد. 21. قابلیت بازیافت و عدم واکنش پذیری شیمیایی.

 

با توجه به موارد ذکر شده ، عواملی چون روش آبیاری( ثقلی تحت فشار)، فیزیوگرافی(توپوگرافی، شکل زمین)، شبکه آبراهه عمق لایه نفوذ ناپذیر،لایه بندی خاک، ویژگیهای هیدرودینامیکی خاک (نفوذ پذیری سطحی ، هدایت هیدرولیکی) وخصوصیات شیمیایی خاک( شوری ،کسر آبشویی ، قلیائیت) بطور غیر مستقیم بر زه دار شدن اراضی موثرند. برای مبارزه با این مشکلات، سیستم های نگهداری آب های جاری ناشی از طوفان تا زمانی که خاک اطراف آن می تواند نفوذ پذیری داشته باشد، اجازه شارژ شدن و ذخیره می دهد. D618 شیوه ­­نامۀ تعیین شرایط پلاستیک­ها برای ارزیابی. مصالح خاکریز که شامل درصد بالایی از خاک­های دانه ریز است، نیازمند بررسی برای تعیین نوع خاص اتصالی است که برای محافظت در برابر نفوذ خاک استفاده می­شود. البته در بحث تولید، ما ایرانیان مشکلاتی داریم، اما همچنان تولید این نوع لوله پلیکا در ایران باعث سربلندی هر ایرانی است. ». البته با معرفی ویژگیها و مزایای این لوله ها بهتر متوجه میشویم که این جمله چندان عجیب هم نیست. این نوع لوله از ویژگیهای بسیار خاصی برخوردار است که از جمله آن میتوان به انعطاف پذیری، دوام و استحکام، مناسب و به صرفه بودن قیمت لوله کاروگیت و سبکی و حمل راحت آن اشاره کرد. لوله های کاروگیت به جهت نوع متریال و میزان نیاز مواد پلی اتیلن در هر سایز و وزن هر متر لوله دارای قیمتی متفاوت از یکدیگر میباشند به اینصورت که میزان وزن هر متر لوله را در هر بازه زمانی بسته به قیمت مواد پلی اتیلن در آنروز میتوان محاسبه نمود که این قیمت مواد بعلاوه ی ارزش افزوده و میزان زایعات لوله بعلاوه مقدار سود کارخانه در هر کیلو قیمت تمام شده ی این لوله را در هر وزن و سایزی مشخص مینماید.

 

یکی از انواع لوله کاروگیت، نوع c آن است. و همین طور هزینه ی تعمیر و نگهداری از آن ها بسیار پایین است. تست رینگ استیفنس یکی از آزمونهای کنترل کیفیت لوله های پلی اتیلنی دوجداره کاروگیت است. در بررسی کاربرد انواع لوله کاروگیت، برای لوله های کاروگیت 5 اینچی جمع آوری آب باران، را نیز می توان ذکر کرد. به عنوان مثال مخلوط شن و ماسه با حداکثر اندازهی دانههای ۲۰mm برای پر کردن تا ارتفاع ۳۰۰mm بالای لوله مناسب میباشد. در طی فرآیند مخلوط نمودن مواد، حداقل 2 و حداکثر 2.5 درصد دوده به عنوان محافظ اشعه ی فرابنفش اضافه می گردد. به اصطلاح تحت عنوان سیستم خاک-لوله تعریف می شوند که در آن و خاک و لوله جمعا باهم بارهای وارده را تحمل می کنند. هنگامی که از سیستم ساکت و اسپیکوت استفاده می شود، اورینگ و ساکت هردو باید با روان کننده ی غیرنفتی و مناسب روان کاری شوند. لوله­ هایی که به وسیلۀ اتصال­های نر و مادگی (bell and spigot joints) به یکدیگر متصل می­شوند، نباید در محدودۀ اتصال، مشبک­ کاری شده باشند.