اردیبهشت 8, 1403

درمان سرطان توسط قارچ شیتاکه

درمان سرطان توسط قارچ شیتاکه

قارچ ها غنی ترین منبع غذایی ارگوت، یک آنتی اکسیدان قوی و محافظ سلولی هستند؛ به همین دلیل است که می توانند از ما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کنند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. قارچ های شیتاکه، مایتاکه، صدفی و صدفی حاوی ارگوت بیشتری نسبت به سایر قارچ ها هستند.

بر اساس نتایج، کسانی که به صورت روزانه از این قارچ ها استفاده می کنند، 45 درصد کمتر از کسانی که از این قارچ ها استفاده نمی کنند، در معرض ابتلا به سرطان هستند. در ادامه به بررسی درمان سرطان با قارچ شیتاکه می پردازیم.

تاثیر قارچ شیتاکه بر انواع سرطان

لازم به ذکر است که حدود 100 درصد ترکیبات مختلف در قارچ شیتاکه موجود هستند که اثرات ضد سرطانی یکسانی دارند. پس از تحقیق روی قارچ شیتاکه، پزشکان به این نتیجه رسیدند که این قارچ می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کند و در پیشگیری از سرطان پروستات، روده بزرگ و سینه نقش داشته باشد. بیشتر این مطالعات روی سرطان سینه متمرکز شده است؛ به همین دلیل بسیاری از پزشکان استفاده از این قارچ را برای بیماران مبتلا به این نوع سرطان توصیه می کنند تا هر چه زودتر بهبود یابند.

وجود ماده ای به نام لنیتان در قارچ شیتاکه باعث بهبود کروموزوم های آسیب دیده بدن می شود که در اثر بیماری و سرطان سینه از بین رفته اند؛ به همین دلیل وظیفه و هدف اصلی این قارچ کنترل پیشرفت بیماری است. شیتاکه یکی از قارچ هایی است که به دلیل خواص دارویی بی نظیرش برای ترمیم بافت های آسیب دیده سرطانی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر شیتاکه بر درمان سرطان سینه

همه ما به خوبی می دانیم که سرطان سینه امروزه در بین برخی از زنان رایج شده است و با برداشتن بافت های بدن آنها از سینه شروع می شود. این نوع سرطان سینه در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد و به همین دلیل به زنان در درمان این بیماری کمک بیشتری می کند. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های ابتلا به سرطان سینه در زنان، وجود توده در سینه یا پوسته پوسته شدن سینه‌ها است.

در برخی از موارد، درد سایر نواحی بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه ممکن است فرد دچار ضعف سیستم ایمنی شود. قارچ شیتاکه می تواند به تقویت سیستم ایمنی بیمار کمک کند. با تحقیقات فراوان در مورد اثرات درمانی و دارویی شیتاکه، محققان به این نتیجه رسیده اند که درمان سرطان با قارچ شیتاکه ممکن است. البته باید بدانید که شیتاکه در درمان سایر سرطان ها نیز کاربرد دارد، اما بیشترین تاثیر را در درمان سرطان سینه دارد.

مقاله دیگر :   قیمت دوربین عکاسی حرفه ای

ماده موثر قارچ شیتاکه که تاثیر زیادی بر سیستم ایمنی دارد ماکروفاژ نام دارد. ماکروفاژها با سلول های دیگر ترکیب می شوند تا از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری کنند. یکی از مهم‌ ترین خواص دارویی و درمانی قارچ شیتاکه تولید سیتوکین ها، اینترلوکین ها، تومورهای آلفا است که تاثیر زیادی در درمان سرطان سینه دارد. این سلول ها می توانند باعث آپوپتوز در سلول های سرطانی بدن شوند و در نتیجه درمان سرطان را فراهم کنند.

اگر این قارچ نمی تواند سرطان را به خوبی درمان کند، بدون شک نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آن دارد؛ به همین دلیل افراد زیادی از آن استفاده می کنند. سلول های سرطانی قبل از رشد در بدن با مصرف قارچ شیتاکه به طور کامل از بین می روند و این مهم ترین خصوصیتی است که این قارچ در خود دارد. به همین خاطر باید بدانید که استفاده از قارچ شیتاکه در درمان سرطان سینه و بسیاری از سرطان های دیگر که به آنها اشاره شد، تاثیر زیادی دارد و می تواند با آنها مبارزه کند، اما باید مراقب باشید که این محصول را به طور مداوم استفاده کنید. تا زمانی که درمان شما به خوبی انجام شود.

سخن پایانی

از آنجایی که مواد معدنی و ارزش غذایی قارچ شیتاکه بسیار بالا هستند، باید بدانید که حاوی ویتامین های زیادی نیز می باشند. بدن ما برای مبارزه با سلول های سرطانی به ویتامین های زیادی نیاز دارد که Shitake این ویتامین ها را در اختیار بدن قرار می دهد. البته بیشتر ویتامین های گروه B موجود در این قارچ در این قارچ وجود دارد و می توانید این قارچ را نیز مصرف کنید. برای سالم ماندن و دور نگه داشتن بدن از سلول‌های سرطانی، ویتامین‌های بدن خود را تامین کنید. جهت خرید قارچ شیتاکه به فروشگاه قارچ شیتاکه مراجعه کنید.