اردیبهشت 9, 1403

دریافت نوبت از شعب تامین اجتماعی از طریق موبایل و اینترنت

اگه از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی باشین، شاید کارتون به شعب جور واجور این سازمان افتاده و می‌دونین روزانه چه تعداد زیادی مراجعه‌کننده به این سازمان می‌آیند و بخاطر این روند نوبت‌گیری و انجام کارا بسیار کُند صورت می‌گیرد. طوری که حتی ممکنه واسه انجام یه کار مجبور باشین چندین بار به شعبه دلخواه خود مراجعه کنین.

اما حالا خوبیش اینه اوایل تابستون امسال، سازمان تامین اجتماعی هم جهت با پیشگیری از اتلاف وقت بیمه‌شدگان و رسیدن به رضایت مخاطبین، سرویس نوبت‌دهی آنلاین و هم اینکه دریافت نوبت در کلیه شعب سازمان از راه USSD با کد دستوری #۱۴۲* رو راه‌اندازی کرد.

مهندس علی معیری، مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های تامین اجتماعی در تیرماه امسال از راه‌اندازی سرویس نوبت‌دهی آنلاین شعب بیمه‌ای خبر داد و اعلام کرد:

با در نظر گرفتن روش این سازمان مبنی بر بهینه‌سازی سرویسا، پروسها و هدفگذاری رسیدن به رضایت مخاطبین، سرویس نوبت دهی آنلاین شعب بیمه ای راه اندازی شد.

این سرویس با هدف مدیریت بهینه تقاضاها و تخصیص ظرفیت مناسب در شعب و جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و با وسعت پوشش خدمات ۲۲ گانه تعریف شده.

خواهندگان می تونن با مراجعه به این نشانی نسبت به اخذ نوبت و بعد مراجعه حضوری دست به کار شن.

واسه آشنایی با روند دریافت نوبت از روش USSD از شما دعوت می‌کنیم ادامه مطلب رو بخونین. با ما همراه باشین.

دریافت نوبت در کلیه شعب سازمان از راه USSD با کد دستوری #۱۴۲*

در اولین قدم باید کد دستوری #۱۴۲* رو در موبایل شماره‌گیری کنین.

شماره ۳ (نوبت دهی شعب) رو وارد کرده و روی کلید Reply کلیک کنین.

همونجوریکه از شما خواسته شده باید کد تلفن استان محل اقامت خود رو وارد کنین. حواستون باشه که رقم صفر رو نباید بنویسین. به طور مثال واسه استان تهران باید عدد ۲۱ رو نوشته و ریپلای کنین.

در این مرحله باید مشخص کنین که در خود شهر تهران هستین یا شهرستان‌های دور و بر. واسه خودِ شهر تهران عدد یه رو وارد کنین.

در این قسمت همه شعبه‌های تامین اجتماعی در شهر انتخابی شما نشون داده می‌شن. به‌طور مثال، ما اینجا شهر تهران رو انتخاب کرده‌ایم. همه شعب ۲۲ گانه سازمان بیمه تامین اجتماعی در شهر تهران نشون داده می‌شن. اگه در صفحه اول، شعبه دلخواه شما نبود، باید عدد ۹۹ رو شماره‌گیری کرده و ریپلای کنین تا صفحه بعدی نشون داده شه.
این روند رو تا وقتی ادامه بدین که به شعبه موردنظرتان برسین. بعد اونو شماره‌گیری کنین. شعبه بیمه دلخواه ما ۹ تهرانه پس، رقم ۲۶ رو باید وارد کردیم.

مقاله دیگر :   طوفان حراجی هنر تهران با فروش ۷۸ تابلو به قیمت ۳۱ میلیارد تومان

در این قسمت می‌تونید خدمات دلخواه خود رو مشخص کنین. مثلا ما بخش «فنی بیمه‌شدگان» رو انتخاب کرده‌ایم تا در مورد بیمه استعلاجی از مسئولان این بخش کمک بگیریم.

پس از انتخاب شعبه و خدمات دلخواه، چهار تاریخ که شامل همون روز و سه روز آینده می‌شه واسه مخاطب نشون داده می شه.

تاریخ دلخواه رو انتخاب کرده و ریپلای کنین.

پس از مشخص کردن تاریخ، ساعتی که براتون مناسب‌تره رو انتخاب کنین. اگه می خواید بعدظهر به شعب بیمه مراجعه کنین، باید عدد ۹۹ رو وارد کنین تا به ساعت موردنظرتان برسین.

در آخر، باید کد ملی خود رو وارد کنین.

به همین آسونی، نوبت دریافت کرده و می‌تونید بدون اتلاف وقت و ایستادن در صف‌های طولانی، در تاریخ و ساعت مقرر به دفتر بیمه رفته و کار خود رو به انجام برسونین.

در مرحله پایانی پیامکی شامل اطلاعات شماره رزرو، خدمات، تاریخ، زمان و باجه مورد نظر دریافت می کنین. هنگام مراجعه به شعبه بیمه، مسئول سازمان از شما شماره رزرو رو می‌خواهد، پس از اعلام شماره رزرو، می‌تونید از خدمات سازمان بهره‌مند شید.

این روند بسیار آسون و بدون اتلاف وقت انجام می‌گیرد و حق هیچ مراجعه‌کننده‌ای هم اجحاف نمیشه.

نوبت دهی غیرحضوری (تلفنی و اینترنتی) سازمان تأمین اجتماعی واسه «مراکز درمانی» هم راه‌اندازی شده و از ۵ روش و بدون هزینه انجام می‌شه. این کار با نوبت دهی تلفنی، کیوسک پذیرش سرپایی، نوبت دهی اینترنتی، سامانه USSD و سایت‌های بیمارستانی انجام می‌شه.

سازمان تامین اجتماعی به خاطر افزایش رضایتمندی بیمه شدگان این سازمان، پذیرش غیرحضوری و مکانیزه در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی رو با اهداف زیر جفت و جور کرده:

    • آسون کردن و تسریع در سرویس دهی به مراجعه کنندگان
  • کاهش سفرهای درون شهری غیرضروری
  • کاهش خطاهای از قصد و غیرعمدی انسانی

 

 

    • امکان اطلاع رسانی به مریض در صورت کنسل شدن نوبت‌ها
    • مدیریت بهتر صف انتظار و کاهش ازدحام در مراکز درمانی

  • امکان کنترل و گرفتن هویت مناسب تر

 

    • امکان اطلاع از ساعت تقریبی ویزیت

 

    • نبود نیاز به اینترنت یا نصب نرم افزار روی موبایل در صورت به کار گیری کدهای دستوری سامانه USSD

  • عدالت در دسترسی به خدمات

امید که این آموزش مورد توجهتون قرار گرفته باشه.