اردیبهشت 8, 1403

فروش بلیت بلوک چین می تواند از شکست بلیط های لیگ برتر قهرمانان جلوگیری کند

بلیت فروشی بلوک چین: مسابقات فینال مسابقات لیگ قهرمانان یکی از معتبرترین رویدادهای فوتبال در جهان بود. با این حال، با یک رسوایی عظیم فروش بلیط مخاطره شد. آصاف فیبیش.

رویداد نهایی لیگ قهرمانان بین 30000 تا 40000 نفر در تلاش برای ورود به ورزشگاه دو فرانسه بود. این مکان محل بازی رئال مادرید اسپانیا و لیورپول انگلیس بود. طرفداران با بلیت های جعلی/غیر قابل مشاهده اند. این امر به هرج و مرج مطلق در خیابان های پاریس شد. مداخله پلیس لازم بود و مسابقه باید نزدیک به یک ساعت به پایان می رسید.

لیگ قهرمانان یک مسابقه در سطح باشگاهی است. سی و دو باشگاه برتر فوتبال از سراسر اروپا با هم بازی می کنند تا حق تاج قهرمانی را کسب کنند. این مسابقات برای اولین بار در سال 1955 راه اندازی شد. از آن زمان به عنوان برترین مسابقات فوتبال در سطح باشگاهی در جهان شناخته شده است و سالانه میلیون ها بیننده را به خود جذب می کند.

 

با این حال، فینال امسال تقلب بزرگ در سطح صنعتی بود. وزیر کشور فرانسه جرالد دارونین اظهار کرد که این نمایش شرم آور نتیجه مستقیم شیوه ضعیف فیلتراسیون بلیت بود که توسط استاددو فرانسه و فدراسیون فوتبال فرانسه انجام شد. تاکید کرد: «70 درصد بلیط هایی که به ورزشگاه دو فرانس می آمدند جعلی بودند. 15 درصد از بلیط های جعلی نیز پس از اولین فیلتر بوده اند … بیش از 2600 بلیط توسط یوفا به عنوان بلیت های غیر قابل تشخیص است، حتی اگر اولین فیلتر عبور کرده باشد.”

فروش بلیت بلوک چین می تواند از کل جلوگیری کند

مستقیماً، باید توجه داشت که فناوری بلوک چین از فناوری مفهومی به نام «قراردادهای هوشمند» استفاده می‌کند. به بیان ساده، این قراردادهای دیجیتال به انتقال بدون درز بین و فروشندگان کمک می کند و در عین حال بالاتر از مشارکت و ردیابی داده ها را حفظ می کند.

برای توضیح بیشتر، زمانی که فروش بلیط با استفاده از سیستم بلوک چین می شود، فروشندگان بلیط را انجام می دهند تا به راحتی بتوانند خود را بررسی کنند و بالعکس کنند. علاوه بر این، هر بلیط فردی را می توان مستقیماً به یک شخص واقعی مرتبط کرد. به‌معرفی‌کنندگان و پلت‌فرم‌های فروش بلیت این امکان را می‌دهند که محدودیت‌های فروش مجدد را تعیین کنند تا بازار عادلانه‌تر و ایمن‌تر برای همه تضمین شود.

تا آنجا که جنبه امنیتی وجود دارد، هر بلیط اختصاص داده می شود با یک تراکنش به فرد، تغییرناپذیر و قابل بررسی در بلوک چین یا با استفاده از یک نشانه غیر قابل تعویض (NFT) . در نتیجه، هر بلیط/NFT فردی به یک شخص واقعی مرتبط است. این امکان کاملاً از بین می‌رود که تظاهر شخصی را می‌کند که رویداد بلیطی را ممکن می‌سازد که واقعاً در آن ثبت نام نشده باشد. این به این دلیل است که یک رکورد از هر تراکنش مرتبط در دفتر کل غیرمتمرکز زیربنایی موجود است.

بنابراین، منطقی است که اگر چنین سیستمی برای فروش بلیت در فینالهای لیگ قهرمانان امسال به کار گرفته می شود، می توانم از بلیط کلاهبرداری جاعلی فوق الذکر جلوگیری کنم.

در اینجا چند پروژه قابل توجه که درحال توسعه راه حل های فروش بلیط بلوک چین آورده شده است:

ShareRing

این پلتفرم مجموعه‌ای از «راه‌حل‌های دسترسی» را می‌دهد که کاربران قادر می‌سازند تا با استفاده از شناسه ShareRing شخصی خود، به مکان‌ها، ساختمان‌ها و رویدادهای مختلف به شیوه‌های راحت، ایمن و کارآمد وارد شوند. همه اینها در حالی که به آنها اجازه می دهد تا کنترلی کامل بر اطلاعات حساس خود داشته باشند.
برای توضیح بیشتر در همه طرف ها از طریق استفاده از یک دفتر کل غیرمتمرکز ایجاد می شود که به ارائه درجه بالاتری از شفافیت در مورد استفاده می شود. اصالت هر سند کمک می‌کند.

مقاله دیگر :   راهنمای انتخاب لوازم منزل و آشپزخانه

این پلتفرم به حذف نیاز به تلاش دارد، بهبود روش‌های عملیاتی دستی و امکان تراکنش‌های دیجیتالی بدون تماس است.

GUTS

GUTS یک پلتفرم بلوک چین است که اساساً برای ترویج مفهوم «فروش بلیط صادقانه» طراحی شده است. این می تواند به پایان دادن به قیمت های بازار ثانویه کمک کند، جایی که بلیط های فروش مجدد سهام با نرخ های گزاف فروخته می شوند. این پیشنهاد به مقابله با مسائل مربوط به تقلب در بلیط کمک می کند. به لطف طراحی عملیات جدید خود، به کاربران اجازه می‌دهند تا کنترل کامل و بینش داده‌های خود را در طول کل چرخه رویداد حفظ کنند.

B.A.M

B.A.M یک راه حل دیجیتالی بلیت NFT ضد دستکاری است که از طریق استفاده از شبکه بلوک چین رمزگذاری شده است. این پلتفرم به رفع نیاز به سیاهی کمک می کند و در عین حال به کاربران امکان می دهد تا از تجارت ثانویه به ماشین برسانند درآمد کسب کنند. برای توضیح بیشتر، B.A.M به کاربران کنترل کاملی بر خود می دهد که ممکن است از هر بازار اولیه یا ثانویه مرتبط نشات گرفته شود.

این پروژه با یک اکوسیستم توسعه یافته می‌شود که همه فروش‌های فرد را در کنار یک برنامه کیف پول کنترل می‌کنند که کاربران را مدیریت می‌کند. ‘ بلیط بازار مرتبط B.A.M امکان خرید و فروش بلیط های NFT و E-Ticket های ضد دستکاری را به صورت یکپارچه ارائه می کند. این در حالی است که به راحتی می توانید سایت های رویداد کوچک، ویجت ها و غیره را طراحی کنید. نه تنها این، بلکه بازار می تواند به عنوان یک خیابان برای خرید یادگاری کنسرت/رویداد و همچنین خریدهای دیگر در محل نوشیدنی، و غیره مورد استفاده قرار گیرد. .

پروتکل GET

مثل بسیاری از معاصران فوق الذکر، پروتکل GET به صدور بلیط در کمک جهانی می کند. این پلتفرم برای توزیع بلیط برای هر رویدادی در قالب کلکسیون های دیجیتال (NFT) طراحی شده است. در نتیجه، دریافت آنی داده‌های واضح و قابل تشخیص به هر خریدی برای همه طرف‌های درگیر بسیار آسان است.

پروتکل GET یک زیرساخت کامل خرید بلیط با ادغام بلوک چین و NFT را ارائه می دهد که توسط کاربران در سراسر جهان مشخص شده است. همچنین دیجیتالی دیجیتالی آن را می‌توان این امکان را داد تا با نام تجاری خود، بلیط بدون پرداخت، به بازارهای محلی بیاورند. در زمان انتشار، این پروژه در بیش از 100 کشور جهان جای دارد و به بیش از 400 هنرمند کمک کرده است.

فروش بلیط بلوک چین: نتیجه گیری

زمانی که دنیا به بلیت بلوک چین روی می آورد، امیدوارم شکست هایی مانند فینال لیگ قهرمانان امسال در گذشته باشد.

 

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/